اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پیشنهاد راه‌اندازی بانک بین‌المللی شهرداری‌ کلانشهرهای جهان

عضو شورای شهر تهران گفت: ایجاد بانک بین‌المللی شهرداری‌ کلانشهرهای جهان حائز اهمیت است و تشکیل کمیته‌ای در این زمینه ضرورت دارد.

پیشنهاد راه‌اندازی  بانک بین‌المللی  شهرداری‌ کلانشهرهای جهان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، شهربانو امانی در نطق پیش از دستور شورای شهر خطاب به شهردار تهران اظهار داشت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده و سهم شهرداری‌ها از مالیات‌های محلی افزایش یافت.خبر بسیار خوشایندی است و بخشی از نگرانی‌های مربوط به مالیه شهری را رفع می‌کند.

وی افزود: امسال سال سختی خواهیم داشت و در این وضعیت،مسوولان کلانشهر تهران نه فقط باید در بحران مالی پیش روی خود فائق آیند بلکه می‌توانند و باید تهران را به یک محرک توسعه در کشور تبدیل کنند ظرفیت تولید اقتصادی شهرها را نباید دست کم گرفت چرا که کلانشهرها، پتانسیل زیادی در تبدیل سرمایه به ثروت دارند.

وی تأکید کرد: شهردار تهران باید به این موضوع توجه کند که مدت طولانی است که پایتخت نیاز به بازسازی دارد؛  نباید فراموش کنیم که بیش از 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که به راحتی می‌توان با گردش در اقتصاد شهری هم شهر را بازآفرینی کرد و هم شغل و مشکلات اقتصادی مردم را در نظر گرفت.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌آیا ساختار فعلی در شهرداری چابکی کافی در بهره‌برداری از این منابع ارزی را دارد؟ و آیا ما نباید به یک ستاد چابک و با قدرت تصمیم‌گیری بالا برای عبور از موج ممتد بحران اقتصادی سال 99 بیندیشیم؟

امانی در ادامه گفت: مشکلات اقتصادی بحران کرونا را دو چندان کرده است فشار اصلی را در این شرایط مردم تحمل می‌کنند و بر خلاف بیماری کرونا که موج‌هایی دارد بحران اقتصاد موجی ممتد داشته بنابر این از رئیس‌جمهور درخواست اقدام عاجل دارم.

وی خطاب به روحانی رئیس جمهوری گفت: از یکسو به یکپارچگی اقتصادی نیاز داریم و از سوی دیگر به محرک‌های سریع، لذا پیشنهاد من به ریاست دولت تشکیل ستادی ملی با قدرت تصمیم‌گیری بالا است و هیچ ایرادی ندارد که نامش را ستاد 99 بگذاریم.

این عضو شورای شهر تهران در مورد آمار ابتلا به کرونا گفت: آمار مربوط به کرونا در ایران به محاسبه هر گروه و نهاد داخلی یا خارجی به طور قابل توجهی پایین‌تر از آمار رسمی کشورهای بزرگ اروپایی است. در این شرایط بحرانی فشار زیادی بر مسؤولین وزارت بهداشت وارد شده که ما از آنها بی‌نهایت تشکر دارم ولی با این وجود درخواست داریم که آمار تفکیکی ابتلا به کرونا در شهرها را اعلام کنند.

امانی با اشاره به اینکه بیش از نیمی مردم ایران در شهرها و در تراکم بالای جمعیت زندگی می‌کنند،گفت: بحران کرونا نشان داد که کیفیت جامعه اهمیت بسیار بالایی در کیفیت زندگی شخصی افراد دارد و کرونا نقش دولت‌ها در اداره اجتماع را پررنگ‌تر کرده است که به نظر من رابطه دولت و ملت به قبل و بعد از کرونا تقسیم می‌شود و جامعه بیش از گذشته نیاز به مدیریت دارد.

وی عنوان کرد: علاوه بر توانمندسازی شهروندان در این شرایط تقویت دولت‌های محلی ضرورت دارد چرا که علاوه بر مدیریت بهتر جامعه قدرت سیاسی را سرزنده نگه می‌دارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد ایجاد یک بانک بین‌المللی بین شهرداری‌های کلانشهرهای جهان گفت: این مسأله فواید زیادی خواهد داشت و به نظرم شورای شهر با تشکیل کمیته‌ای باید امکان تأسیس این نهاد را بررسی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول